Wednesday, January 19, 2011

Kalau Saya Seorang Suri Rumah...


Kalaulah saya seorang suri rumah
Saya lah isteri paling bahagia di dunia

Kalaulah saya seorang suri rumah
Pasti setiap inci di rumah takkan ada sekuman habuk pun
Pasti setiap bulan kedudukan perabot akan berubah arah
Pasti segalanya akan tersusun rapi setiap hari

Kalaulah saya seorang suri rumah
Akan dipastikan setiap pagi
Menu sarapan berkhasiat buat suami akan terhidang

Kalaulah saya seorang suri rumah
Akan dipastikan setiap kali makan tengah hari
Menu istimewa akan dihantar terus ke pejabat suami

Kalaulah saya seorang suri rumah
Akan dipastikan makan malam kami
Menu berubah-berubah setiap hari dengan nyalaan lilin merah

Kalaulah saya seorang suri rumah
Semestinya hidangan kami lengkap dengan pencuci mulut
Seperti kek, puding dan sebagainya
Yang dibuat dari tangan saya sendiri

Kalaulah saya seorang suri rumah!!!!

Aaaaaaaaaaaaaaa.... Best kan jadi suri rumah.... Skang nih dapat sediakan makan malam je untuk suami... Pepagi buat air lah sebab Mr. Hubby tak makan pepagi buta kalau tak dipaksa... Pastu betul-betul mengemas seluruh rumah hujung minggu je... Skang nih sambil masak dinner sambil mengemas.... Tekocoh-kocoh.... Ish ish ish... Saya nih dah la alergik rumah sepah and habuk... =( Dan satu lagi mesti sonok jadi rumah sebab dapat buat kek, buat kuih, masak, dan sebagainya tak kira masa.... Dan sambil-sambil lakukan bisnes yang memang saya suka.... =) Tapi apadakan saya perlu bekerja tetap untuk membantu suami... Dan pendapatan tambahan lain pun dilakukan demi kesenangan hidup kami.... Ya Allah Ya Tuhanku, kau murahkan lah rezeki kami sehingga saya dapat menjadi isteri yang baik menjadi suri rumah sepenuh masa... Amin.... InsyaAllah... Saya tau suami saya bekerja keras untuk semua ni...;-)

Tapi semua tu tak menghalang, even kadang-kadang penat bekerja seharian di opis saya tetap mencari peluang tuk kami berdua dapat makan hidangan istimewa sekali sekala... Dah tentu yang pastinya menu istimewa yang suami tunggu dan suka la... =) Contohnya malam tadi gigih menyiapkan Chicken Rice.... Nyum nyum!!
*
*
*
*
*

Kononnya nak buat rendang ayam tapi santan lak telupa nak beli... Ari tu pi pasar malam beli santan 1 je tuk buat nasi lemak... Dan da abis hujung minggu ari tu buat nasi lemak untuk Mr. Hubby... =) Nih dalam kepala da rancang macam-macam menu nih... Tinggal nak dilangsaikan jek... Ape pun syukur saya boleh memasak jugak tak de lah kekok... Nih semua hasil didikan mummy.... Oh kalau mummy masak memang tak bley lawan.... Sebut je menu negara apa pejam mata pun dier boleh buat... Ohohohooo ;-) Beauty tengah mengidam nak beli microwave ngan periuk kukus nih... Sebab teringin nak buat puding telur and chocolate kek kegemaran Mr. Hubby... Nyum nyum kegemaran Mrs. Wifey jugak... InsyaAllah nanti da de semua barang tuh lagi best la masuk dapur... =) Beauty bab masak memasak nih memang boleh lah diharap tapi kalo suh menjahit bagai sila serah pada tailor oke.... Ai tau jahit butang baju suami ai jek... Ihihihiii ;-)

Oke lah u ols... Kepada suri rumah suri rumah sepenuh masa di luar tuh, saya sangat mencemburui awak semua....;-)

3 comments:

Masturacruz said...

Hmmm... Bestnyerrrr az :'( Nak jugakkk!

misz beauty said...

nak ape ye mas?? nak nasi ayam ke?? da abis hubby saya makan... hihihiii ;-)

Jojoe said...

candle light dinner yer? sedapnya nasi ayam tu..dah terliur2 dah ni...uwaa..blum bekpes...lapor dah..